.:پایگاه تخصصی مکانیک بیوسیستم|BIOSYSTEM :.

1.طراحی و ساخت 2.انرژی 3.فناوری پس از برداشت

.:پایگاه تخصصی مکانیک بیوسیستم|BIOSYSTEM :.

1.طراحی و ساخت 2.انرژی 3.فناوری پس از برداشت

...
.:پایگاه تخصصی مکانیک بیوسیستم|BIOSYSTEM :.

شاخه ای از علوم مهندسی مکانیک است که در خدمت علوم مرتبط با ماشین های کشاورزی و صنایع غذایی می باشد. این رشته ، یکی از جامع ترین رشته‌های مهندسی محسوب می‌شود که تلفیقی از مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی مواد، مهندسی عمران و کلیاتی از مهندسی کشاورزی می‌باشد. هدف رشته مهندسی مکانیک بیوسیستم تأمین و تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد به منظور انجام امور فنی مرتبط با کشاورزی است.





رویداد هفته

عید فطر 95

با سلام خدمت دوستان عزیز

عید فطرپیشاپیش بر همه شما مبارک باد...

برگزیده هفته

»قابل توجه بچه های ماشین الاتی و بیوسیستمی«

عزیزانی که تمایل به همکاری با مارو دارن می تونن به ما بپیوندن...

شما میتونید؟!


  • با ارسال تصاویر و گزارشات از فعالیت های گروه مکانیک بیوسیستم محل تحصیلتون.
  • معرفی استاد برتر گروه  از نظر خودتون.
  • ارسال مطالب ترجمه شده و نو صنعت و تکنولوژی روز مرتبط با رشته مهندسی مکانیک بیوسیستم
  • یا حتی معرفی ادرس مطالبی که به نظرتون نو و جدید هستن .
  • در به اشتراک گذاری مطالب مفیدو علمی و همچنین پویایی گروه محل تحصیلتون سهیم باشید.

پایگاه مهندسی مکانیک بیوسیستم

سوالات پیرامون مکانیک بیوسیستم؟!

چهارشنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۲۷ ب.ظ

سلام روزتان به خیر . پسر من امسال رشته مکانیک بیوسیستم سراسری قبول شده ولی هنوز به نتیجه درستی در مورد رشته نرسیدم خواستم خواهش کنم حضوری یا تلفنی مشورتی با شما داشته باشیم . ممنون از وبلاگ خوبی که دارید .



با سلامـ ...در ابتدا لازمه چند نکته رو یاد آوری کنم. رشته مهندسی مکانیک بیوسیستم در ایران اکثرا در دانشکده های کشاورزی قرار داره ولی در بعضی دانشگاهای ایران دارای دپارتمان و گروه مستقل هستش. بسته به سطح دانشگاه و امکانات گروه سطح کیفی و کمی رشته در دانشگاه محل انتخاب مشخص می شود. شاید یکی از ضعف های اساسی این رشته قبلا این بود که دارای ویژگی مستقلی نیست و یکی از زیرشاخه های مهندسی کشاورزی محسوب میشد و همین امر باعث شده بود بیشتر افراد تمایل چندانی برای انتخاب اون نداشته باشند و یا در انتخابشون دوچار سردر گمی بشوند!{ نقطه ضعفی که خوشبختانه با تلاش دلسوزان و استادان این رشته برطرف شد} بعد از سال 93 این رشته تحولات اساسی رو به خودش دید و نه تنها از زیر شاخه مهندسی کشاورزی خارج شد ،بلکه خود رشته هم به عنوان یک رشته کاملا مستقل و فنی داری سه گرایش تخصصی گردید.

اگر سوال جزیی در مورد رشته داشتین من در همین پایگاه در خدمتتونمـ

همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده سایر نظرات در رابطه با این موضوع به این بخش هم مراجعه کنید بیوسیستم چیست؟!

یک نکته جالب و مهم در خصوص مهندسی مکانیک بیوسیستم این است که به دلیل گذراندن دروس تخصصی و عملی در رابطه با اجزای فنی و مکانیکی خودرو، در کل دانشگاه هیچ رشته ای  به اندازه مکانیک بیوسیستم با اجزایی فنی خودروها  آشنا نیست.  { به جز مهندسی خودرو که در دانشگاه های کمی در دوره لیسانس دانشجو میپذیرد}


سلام منم قبول شدم ولی اصلا نمیدونم اینده شغلی چه جوری هست ؟!!!!!!!اصلا رشته خوبی هست؟



سلامـ

آینده شغلی در همه رشته ها می تونه به عنوان یک دغدغه تلقی بشه و مونده به خود شما که تا چه حد مهارت کافی و لازم رو کسب کنید.به نظر من این رشته یکی از جامع ترین رشته های دانشگاهیه که تنوع و پویایی زیادی رو داره. و اگر یک فرد در دوره لیسانس توجهات کافی رو داشته باشه میتونه در بسیار از زمینه ها سر رشته پیدا کنه


سلام من از دانشگاه سراسری این رشته قبول شدم و دانشجوی رشته شهرسازی رد دانشگاه پیام نور هستم حالا نمیدونم چیکار کنم لطفا سریعتر به من جواب بدین



سلام دوست من

من میتونم توضیحات لازم رو در مورد رشته بدم ولی تصمیم نهایی با خودتون خواهد بود.چون مسلما خودتون بهتر از همه میدونید که چه استعدادی دارید و به چه چیزی علاقمندید.در صورت داشتن سوال در مورد شرایط رشته من در خدمتتونم.در ثانی دانشگاه سراسری مسلما امتیازات خودش رو داره و حتی می تونید در دوره ارشد تغییر رشته هم بدید

دست نوشت شما روی دیوار ما (۱۱)

من امسال دانشگاه صنعتی اصفهان مکانیک بیوسیستم اوردم ولی توکارنامه نهایی برق یزدم اوردم  ولیذ موندم چیکارکنم لطفاراهنمایی کنید
با سلام
من فارغ التحصیل 76 از دانشگاه کرمان هستم و تاکنون شغلی مرتبط با رشته ام پیدا نکرده ام ،متاسفانه در مدرک تحصیلی مهندسی کشاورزی ذکر شده ،کسی قبول نمی کنه که ما 90درصد درسهای مهندسی مکانیک رو پاس کرده ایم چون در این زمینه اطلاع رسانی درست نشده ،ما همچنان باید چوب ندانم کاری بقیه رو باید بخوریم ،در جواب شما که میگید با همین رشته دارن کار می کنن باید بگم اونا بند پ دارن و ما نداریم ، من برای همه کسانی که در زمان من عنوان مدرکشون کشاورزی خورده متاسفم

با سلام
متاسفانه من هم تایید می کنم ظلمی که به این گروه از افراد شده جبران ناپذیره چرا که در کل دانشکده کشاورزی تنها رشته فنی و مهندسی که وجود داره همین مکانیک ماشین الات قدیم خودمون هست و بس.
ولی دادن عنوان مهندسی به کسی که علوم دامی ، زراعت ، گیاهپزشکی ، و ... از این قبیل رشته ها میخونه کاریست خنده دار، که فقط در ایران امکان پذیر است.
این کار یعنی سو استفاده از عنوان یک رشته برای شیرین کردن رشته های دیگر...

سلام ، کیا ؟ خیلی از فارغ التحصیلای این رشته رو می شه تو نت پیدا کرد .. تدریس که شما میگین جدا اما در همچین رشته ای که مردم هنوز شنخاتی ازش ندارن کار صنعتی و کارخونه ای کمه کلا ! چه برسه به اینکه شما خانومم باشی .. واقعا شما دغدغه ی کار ندارین تو این بیکاری ؟ البته علاقه بحثش جداست چون اگه علاقه نداشتم هرگز دنبال جواب سوالام نمی گشتم ! در ضمن یگانه خانوم من هم انشالا میرم این دانشگاه .. چرا نشده ؟ معاونت آموزشی مدارکتو تایید نکرده ؟ .. اگه خواستی می تونم کمکت کنم

من میتونم اشخاصی رو بهتون معرفی کنم که همین الان تو کارخونه های بزرگ مشغول کارن...
من عرض کردم که پیدا کردن شغل میتونه یک دغدغه باشه تو همه رشته ها ولی ما هم نباید سیاه نمایی کنیم و غیرمنصفانه فک کنیم
نصف کارهای مدیریتی دانشگاه تبریز دست گروه مکانیک بیوسیستم دانشگاه تبریزه از معاون ریس گرفته تا معاون رفاهی خدماتی و ...
شما فک میکنید این اشخاص چجوری به این پست های مدیریتی مهم رسیدن...
شما منتظر نباشید کسی به رشته شما اهمیت بده شما خودتن باید به رشته خودتون اهمیت بدین ، عمده فعالیت ما دربخش کشاورزیه و این حرف مثه روز روشنه اول باید اینو به خودتون بقبولونین ،مشکل ما و سیستم آموزشیما اینه که محدود فکر میکنم و همیشه انتظار داریم دیگران دست ما رو بگیرن دیگرانی که یک روزی مثله شما بودن ولی تصمیم گرفتن از اول رو پای خودشون وایسن و به کسی وابسته نباشن
من خودم تا سال 2 دانشگاه شاید مثه شما فک میکردم ولی واقعا این طور نیست...شما فک میکنید چرا صنعت کشاورزی ما عقب مونده؟؟؟ چون اشخاصی مثل شما ومن به جای اینکه به وظیفه خودشون عمل کنند فقط قرررر میزنن به معنی دیگر هنوز تکلیفشون با خودشون مشخص نشده...
مشکل اساسی ایران هم همینه
همه میخوان پزشکی بخونن ، حقوق بخونن و ... مگه همچین چیزی میشه؟
تو رشته خودمون پول تا دلت بخواد هست فقط باید بلد باشی ...
من خودم دنبال کار استخدامی نیستم و هدف اینه که برا خودم کار کنم { میخوام ببینم کی جلوی منو میگیره!!!:)}
به این قسمت هم میتونید مراجعه کنین

مهندسی مکانیک بیوسیستم و چند نکته!

سلام
می خوام بدونم واقعا تو این رشته چقدر خانم ها می تونند شانس کار پیدا کردن داشته باشن ؟ .. به فرضم که خیلی خوب درس خوندن و فعال بودن و علاقه ای به پشت میز نشینی نداشتن ! کلا فضای این رشته برای خانم ها خوبه آیا ؟ .. عرض به خدمتتون که خیلی ها معتقدن خوندن این رشته تو این بیکاری که همه با هزار تا جون کندن کار گیر میارن دیونگیه .. بحث علاقه نیست چون من علاقه دارم به رشتم ! به هر حال هر کسی می خواد آینده ی شغلی داشته باشه و منم مستثنا نیستم

سلام
ما تو این رشته استادای خانم هم داریم...که تدریس میکنن
خیلی ها کیا هستن؟
اول اینو مشخص کنین بعد من جواب سوالتون رو بدم

راستی من ثبتنام اینترنتیم تایید نشده ونمیتونم برا خوابگاه ثبتنام کنم.خیلی استرس دارم آخه از آمل باید برم گرگان.امکان داره ظرفیت خوابگاه پر شه وب من خوابگاه ندن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

خود دانشگاه فکر همه جا رو میکنه و جای برای نگرانی نیست فقط تاکیدی که برای ثبت نام و زمان های مورد نظر داره اینکه کارها سریع تر پیش بره
باسلام به شما
ممنون از سایتتون
من امسال رشته مهندسی مکانیک بیوسیستم دانشگاه علوم کشاورزی گرگان گرایش فرایند پس از برداشت قبول شدم.
ممکنه بگید چ فرقی بین گرایشای این رشته اس؟


سلام
تبریک میگم...
جواب سوالتون رو میتونین تو این پست مشاهده کنین
http://biosystem.blog.ir/page/biosystem
موفق و پیروزباشین
در پناه حق
20
سلام
توضیحات کاملی رو از این رشته ارائه دادید
این خیلی خوبه که دانشجویان با آگاهی از یک رشته در اون قدم بگذارند
 آگاهی از رشته ی انتخابی تاثیر زیادی بر فرد و جامعه داره
خیلی عالیه که شما به سوالات داوطلبان این رشته پاسخ می دهید
سپاس از پست مفیدی که قرار دادید
سربلند و پیروز باشید


+ سپاس سنا خانمـ
سلام نه راستش من تبریز زندگی می کنم ولی خب از نظر رفت و آمد اصلا مشکل نداره چون قطار و هواپیما و اتوبوس داره به گرگان .. خوابگاه هم داره و از فردا که ثبت نام اولیه دانشگاهه اونم حل میشه ! من فکر می کنم که چون دانشگاه اختصاصی علوم کشاورزی و منابع طبیعیه خیلی بهتره این طور نیست ؟ .. کاش حداقل استاداش خوب باشه ! فضاش یه طوری باشه که آدمو مشتاق خلاقیت و پژوهش کنه .. میدونید من به مهندسی کشاورزی علاقه دارم و مهندسی مکانیکم همچنین .. اول فکر نمی کردم یه رشته ای باشه که اینجوری مکانیک و کشاورزی رو تلفیق کنه برا همین دو به شک بین این دو تا بودم حتی به آزاد شهر خودمون هم فکر می کردم ! بعد هی مشاورا می گفتن برین راجع به رشته ها اطلاعات بگیرین که این رشته رو دیدم و فهمیدم علایقمو داره و خدارو خیلی شکر با وجودی اینکه اصلا رتبه ام خوب نشد و خیلی از دوستام امسال انتخاب رشته نکردن که بمونن من انتخاب کردمو .. شانسی رتبه ام روزانه گرگانو گرفت .. این وبتون خیلی کمکم کرد بهتر این رشته رو بشناسم و از اینکه کتابا رو معرفی کردین به دنیا ممنون
یه پشنهادم دارم میشه شما یه پستی بزارین و از تجربه هاتون برای ما تازه واردا بگین  ؟ .. بازم ممنون

سلامـ
اول اینکه این خیلی خوبه که شما فکر همه جارو کردین . دوم اینکه دانشگاه علوم طبیعی و کشاورزی گرگان دانشگاه خوبیه { تا اونجایی که من خبر دارم} . سوم اینکه شاید یکم روزای اول دانشگاه دلهوره آور باشه که کاملا طبیعیه. چهارم اینکه در طول دوره لیسانس باید صبور باشید چون هنوز اول راهید پس عجول نباشید
پنجم اینکه این خود شما خواهید بود که آیندتونو خواهید ساخت نه دوستان و آشنایان و حرفهای دیگران پس روی هدفتون تمرکز کنید. ششم اینکه دوران لیسانس یکی از شیرین ترین دوران زندگی آدمه پس این دوران رو برای خودتون شیرین کنین و سخت نگیرین...

من خودمم لیسانس دانشگاه تبریز بودم و { خودمم آذری هستم}
بازم اگه سوال و راهنمایی خواستین من در خدمتتونمـ
به نظرتون دانشگاه علوم طبیعی گرگان که این رشته رو داره چطوره ؟ من خیلی بعد تحقیق به این رشته علاقه پیدا کردم .. در ضمن میشه لطفا کتاب هایی که خیلی تو دوره ی کارشناسی به دردتون خورده رو بگین ! ممنون از وبلاگتون

سلامـ...یک سوال؟!  آیا این دانشگاه به محل زندگی شما نزدیکه؟!
خوشحالم که با تحقیق به این نتیجه رسیدین و با یکم صبوری و پشتکار میتونید به هدفتون برسید.
کتاب های مهم مهندسی مکانیک بیوسیستم در دوره لیسانس{ اونایی که الان تو ذهنم هستن}
کتابهای فنی: طراحی اجزای شیگلی{یکم سخت میشه فهمید} ،اسپاتز{ترجمه روان و ساده ای داره} ، مات ، مقاومت مصالح جاستون ، ریاضیات 1و2 ، معادلات دیفرانسیل ، مکانیک سیالات ، مواد ،نقشه کشی صنعتی1 و2 ،دینامیک ، استاتیک ، ترمودینامیک ، برنامه نویسی ، و ... که مونده به استادتون که چه کتابی رو معرفی کنن

کتاب های تخصصی: تراکتور و ماشین های کشاورزی { مهندس داود منصوری راد در دو جلد خیلی کتاب مهمی هست و در ارشد بیشترین سوالاتو داره}
تراکتور و سایر کتاب ها { پروفسور بهروزی لار}
توان موتور و تراکتور { دکتر رنجبر کتاب خوبی هست}
ماشین های خاکورزی { دکتر احمد شفیعی کتاب خوبیه}
طراحی ماشین
و ...
میتونید به این بخش هم مراجعه کنید بیوسیستم چیست؟!
از راهنمایتان بسیار سپاسگزارم

خواهش میکنمـ
+ موفق باشین
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">