.:پایگاه تخصصی مکانیک بیوسیستم|BIOSYSTEM :.

1.طراحی و ساخت 2.انرژی 3.فناوری پس از برداشت

.:پایگاه تخصصی مکانیک بیوسیستم|BIOSYSTEM :.

1.طراحی و ساخت 2.انرژی 3.فناوری پس از برداشت

...
.:پایگاه تخصصی مکانیک بیوسیستم|BIOSYSTEM :.

شاخه ای از علوم مهندسی مکانیک است که در خدمت علوم مرتبط با ماشین های کشاورزی و صنایع غذایی می باشد. این رشته ، یکی از جامع ترین رشته‌های مهندسی محسوب می‌شود که تلفیقی از مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی مواد، مهندسی عمران و کلیاتی از مهندسی کشاورزی می‌باشد. هدف رشته مهندسی مکانیک بیوسیستم تأمین و تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد به منظور انجام امور فنی مرتبط با کشاورزی است.





رویداد هفته

عید فطر 95

با سلام خدمت دوستان عزیز

عید فطرپیشاپیش بر همه شما مبارک باد...

برگزیده هفته

»قابل توجه بچه های ماشین الاتی و بیوسیستمی«

عزیزانی که تمایل به همکاری با مارو دارن می تونن به ما بپیوندن...

شما میتونید؟!


  • با ارسال تصاویر و گزارشات از فعالیت های گروه مکانیک بیوسیستم محل تحصیلتون.
  • معرفی استاد برتر گروه  از نظر خودتون.
  • ارسال مطالب ترجمه شده و نو صنعت و تکنولوژی روز مرتبط با رشته مهندسی مکانیک بیوسیستم
  • یا حتی معرفی ادرس مطالبی که به نظرتون نو و جدید هستن .
  • در به اشتراک گذاری مطالب مفیدو علمی و همچنین پویایی گروه محل تحصیلتون سهیم باشید.

پایگاه مهندسی مکانیک بیوسیستم

تریلر مفهومی آیرو مرسدس بنز

يكشنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۳، ۰۷:۰۷ ب.ظ

ترجمه : محسن تقی زاده - دسته انرژی ماشین الاتی -Designer : Mercedes Benz

تریلر آیرو مرسدس بنز یک طرح در حال مطالعه از طرف کمپانی مرسدس بنز است که با هدف توسعه نسل جدیدی از تریلرهای آیرودینامیک آغاز گشته است، ویژگی آیرودینامیکی این تریلر ها باعث کاهش 18 درصدی مقاومت در برابر جریان باد و کاهش 5 درصدی مصرف سوخت می شود.
طی یک همکاری بین شرکت مرسدس بنز و بخش طراحی خودرو های تجاری آنها موفق شدند با استفاده از همان اصول مورد استفاده در مرسدس بنز آکتروس، مقاومت در برابر جریان باد را 12 تا 15 درصد کمتر کنند.

در تریلر جدید مرسدس بنز (آیرو) کاهش فاصله جلوی تریلر تا واحد کشنده باعث کاهش 1 درصدی مقاومت در برابر باد شده است.
استفاده از پنل های با سطح صاف باعث 8 درصد بهبود در عملکرد تریلر می شود.
طرح کلی تریلر از یک  برآمدگی در جلو شروع می شود و به یک فرو رفتگی در عقب ختم می شود. در این روش هوا به سوی عقب تریلر رانده می شود و در قسمت عقب به وسیله برجستگی های موجود پخش می شود.
پخش کننده  حالت متواز الضلاع دارد و به پنل زیر تنه متصل شده است.این حالت ویژگی آیرودینامیکی را 1 تا 2 درصد بهبود می بخشد.طراحی مخروطی شکل عقب، ویژگی آیرودینامیکی را بیش از 7 درصد بهبود می بخشد.کاهش مقاومت در برابر جریان هوا در تریلر آیرو  باعث کاهش 5 درصدی مصرف سوخت در حمل و نقل های روزانه می شود. گرچه مقاومت در برابر جریان باد در این تریلر کاهش می یابد ولی طرح اصلی محفظه بار دست نخورده باقی می ماند.
تنها محدودیت موجود در این تریلر اندازه طول آن است که حدود نیم متر نسبت به تریلر های معمولی افزایش یافته است.



دست نوشت شما روی دیوار ما (۱۵)

سلام دوستان
من دو سال رشته ماشین های کشاورزی دزفول درس خوندم و بعد اش انصراف زدم رفتم علمی و کاربردی شرکت هپکو ماشین های راهسازی و ماشین های معدنی می خونم و خیلی خیلی راضی هستم از رشته ماشین های راهسازی و ماشین های معدنی هم از جهت امکانات آموزشی و هم از سطح سواد استاد ها و هم از آپدیت بودن سواد استاد های شرکت هپکو
این که می گن رشته بیو سیستم خیلی رشته خوبیه و حرف نداره همش حرف چرت و پرت هست و بی خود و بی جهت عمر گرانبهای خودتون رو صرف این رشته نکنین

این هم نظری هست
ممنون
سلام ! یاد اطلس مال پایتخت افتادم :دی 

راستی دلتان میخواهد بدانید گراف چیست ؟ گراف شاخه ای از ریاضیات تازه کشف شده و در حال رشد است ! با قضایایی جذاب که در مدیریت روانشناسی و حتی استراتژی جنگ هم کاربرد دارد .

با مطلبی تحت عنوان مهارت گراف برای آشنایی بیشتر و بسیار مقدماتی با این علم بروز هستیم ...

سلامـ...
میدانیمـ گراف چیست
اما باز بهتان سر میزنیمـ
عجب لهجه ای پیدا کردمـ!!!
mohtajim b doa. . .

التماس دعا
چوبشکفدزلبت غنچه پاک دعا

تورابه فاطمه(س)سوگندالتماس دعا...

دعا میکنم غرق باران شوی / چو بوی خوش یاس و ریحان شوی

دعا میکنم در زمستان عشق / بهاری ترین فصل ایمان شوی . . .

  • علی متین فر
  • سلام
    لینک شدید

    سلامـ
    شمامـ لینک شدین

    سلام

    آقا مهندس خدا قوت


    سلامـ علیرضا جان
    ممنونـــمـ...
    سلام
    ممنون از حضورتون
    التماس دعا

    سلامـ
    خواهش می کنمـ...
    محتاج دعا
    ممنونم
    گاهی یه ایده هایی به ذهن آدم میرسه و مث بختک روی کل ذهن رو میگیره :|
  • ابراهیم مالکی نژاد
  • سلام
    خواهش میکنم دوست عزیز
    با آرزوی موفقیت برای شما
    شب قد خوبی داشته باشید التماس دعا

    سلامـ
    سپاس به خاطر حضورتونــ...
    محتاج دعا
    + موفق باشین
    آفرین ک از خودتون ناراحتید

    با عرض معذرت سوالم رو همونجا پرسیدم
    یه سوال
    تو زمینه بیو سیستم های خودرو ها هم تخصص دارین ؟؟ ینی سوال بپرسم جواب میدین ؟؟

    سوال شما:این سوخت روغنی حاصل از جلبک های دریایی که دوسه سال پیش بلژیک -اگر اشتباه نکنم - شروع به تولیدش کرد.. سوختنش مشابه سوختن بنزینه؟؟
    منظورم اینه که اگه به جای بنزین توی همین ماشینای معمولی یه ماده ی آتشگیر دیگه بریزیم واسش فرقی هم میکنه؟؟ یا سیستم بایستی تغییر کنه؟؟


    باید بگم هر سوختی که موتور استفاده می کنه ساختار خاص خودشو می طلبه برای مثال خودرو های گاز سوز و بنزین سوز و گازوییلی رو در نظر بگیرین هر کدومش یه مکانیزم خاصی رو احتیاج دارن
    مثلا سمند EF7 پایه گاز سوزه یعنی ملاک اول برای مصرفش گازه نه بنزین ولی می تونه با یه تغییراتی بنزین رو هم مصرف کنه ولی کارایی گاز رو نخواهد داشت...این بلعکسش هم برای خودرو های معمولی بنزینی  صادقه...
    مونده چقدر سوخت پیشنهادی با سوختی که موتور میسوزونه هماهنگی داشته باشه
    موتور های گازوییلی که تخصص اصلی ما رو ایناست ساختارش متفاوت تر از موتور های بنزینیه
    مثلا احتیاجی به شمع برای اشتعال ندارن
    و یا نیاز به پمپ انژکتور دارن
    و...

    سوال شما:فرق زیادی دارن ؟ گازوءیلی و بنزینی .. تو قسمت سوختن سوخت
    این تفاوت رو میشه روی یه موتور دست ساز ایجاد کرد.. برای سوزوندن روغن

    بله میشه به صورت دستی تغییرات لازم روی موتور  داد...
    و در ضمن سوخت پیشنهادی باید با کمترین تغییرات روی موتور بشه ازش استفاده کرد و گرنه صرفه اقتصادی نخواهد داشت
    به نظر نمیاد اونقد که میگین احساس بدبختی کنین !

    اینا خیلی باحالن
    دوس دارم سوار شم :دی
  • ابراهیم مالکی نژاد
  • با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما
    ممنون از اینکه به وبلاگم سر زدید و نظر دادید.
    از دعوت شما سپاسگذارم.
    موفق باشید و التماس دعا

    سلامـ
    طاعات و عبادات شما هم قبول درگاه حق
    سپاس به خاطر حضورتونـ
  • محسن ریاحی
  • سلام . متشکرم که سر زدید . مطالب بسیار جالبی دارید.

    سلامـ
    خواهش می کنمـ
    + سپاس
    khahesh mikonam:-)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">