.:پایگاه تخصصی مکانیک بیوسیستم|BIOSYSTEM :.

1.طراحی و ساخت 2.انرژی 3.فناوری پس از برداشت

.:پایگاه تخصصی مکانیک بیوسیستم|BIOSYSTEM :.

1.طراحی و ساخت 2.انرژی 3.فناوری پس از برداشت

...
.:پایگاه تخصصی مکانیک بیوسیستم|BIOSYSTEM :.

شاخه ای از علوم مهندسی مکانیک است که در خدمت علوم مرتبط با ماشین های کشاورزی و صنایع غذایی می باشد. این رشته ، یکی از جامع ترین رشته‌های مهندسی محسوب می‌شود که تلفیقی از مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی مواد، مهندسی عمران و کلیاتی از مهندسی کشاورزی می‌باشد. هدف رشته مهندسی مکانیک بیوسیستم تأمین و تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد به منظور انجام امور فنی مرتبط با کشاورزی است.





رویداد هفته

عید فطر 95

با سلام خدمت دوستان عزیز

عید فطرپیشاپیش بر همه شما مبارک باد...

برگزیده هفته

»قابل توجه بچه های ماشین الاتی و بیوسیستمی«

عزیزانی که تمایل به همکاری با مارو دارن می تونن به ما بپیوندن...

شما میتونید؟!


  • با ارسال تصاویر و گزارشات از فعالیت های گروه مکانیک بیوسیستم محل تحصیلتون.
  • معرفی استاد برتر گروه  از نظر خودتون.
  • ارسال مطالب ترجمه شده و نو صنعت و تکنولوژی روز مرتبط با رشته مهندسی مکانیک بیوسیستم
  • یا حتی معرفی ادرس مطالبی که به نظرتون نو و جدید هستن .
  • در به اشتراک گذاری مطالب مفیدو علمی و همچنین پویایی گروه محل تحصیلتون سهیم باشید.

پایگاه مهندسی مکانیک بیوسیستم

انواع غربال و جداکننده در کمباین

جمعه, ۶ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۰۶ ق.ظ

همانگونه که قبلا نیز عنوان شد ، 60 تا 90 درصد دانه ها در کوبنده جدا می شود . بقیه جداسازی باید در غربال ها انجام شود. به طور کلی غربال ها در انواع زیر موجودند:

  1. نوسان کننده
  2. دوار
  3. CS
  4. RT
  5. RP
  6. TF
غربال
در ادامه به شرح هر یک از موارد فوق خواهیم پرداخت.

غربال نوسان کننده: مخلوط کاه و دانه پس از خروج از کوبنده ، به وسیله کلش کش روی این غربال ها می ریزد . پره های کند کننده از شتاب محصول می کاهند و به محصول اجازه می دهند در ابتدای غربال قرار گیرند و بدین ترتیب از بیشترین سطح غربال ها استفاده می شود.
غربال های نوسان کننده بر دو نوع اند ، یک تکه و چند تکه ،نوع یک تکه در تمام عرض قسمت جداکننده قرار می گیرد و به طریقی قرار می گیرد که به صورت یک واحد به جلو و عقب نوسان می کند. در گذشته از این غربال ها در کمباین های دنباله بند کوچک استفاده می شد ، اما امروزه در مدل های جدید به ندرت استفاده می شود.
غربال
غربال های چند تکه عمل تکان دادن و بردن مواد را نسبت به انواع یک تکه به خوبی انجام می دهند. این غربال ها از ترکیب 3 تا 6 تکه در کنار هم به وجود می آیند.
مجموعه ای از این تکه ها معمولا به دو میل لنگ در جلو وعقب متصل هستند. سرعت دوران و میزان لنگی این میل لنگ ها از فاکتورهای تعیین کننده در جداسازی هستند. در موقع مونتاژ تمام تکه ها دارای شیب رو به بالا و عقب کمباین هستند. لبه هاب دندانه دار و اره ای شکل که در امتداد هر سمت از تکه ها قرار گرفته اند، به تکان خوردن کاه در حال حرکت ، کمک می کنند.
غربال ها دارای سوراخ هایی با اشکال و اندازه های مختلف هستند تا ضمن اینکه به دانه های آزاد شده ،خرده کاه ،مواد کوبیده نشده، و مواد خارجی ریز اجازه فرو افتادن می دهند ، مانع عبور کلش و آشغال می شوند. اکثر مواد در  یک سوم اول غربال جدا می شوند. بنابراین از این ناحیه باید حداکثر استفاده را به عمل آوریم. از این موضوع نتیجه می شود که بازده غربال های عریض ، با مساحت برابر، بیشتر از غربال های طویل است.
به منظور به هم زدن بهتر کلش بر روی غربال و در نتیجه جداسازی بهتر از مکانیزم های مختلفی استفاده می شود. چنگک دورانی نشان داده شده در شکل یکی از این مکانیزم هاست.

جداکننده دوار:
این غربال در بخش کوبنده ها تحت عنوان کوبنده های مرکب (جریان محوری) شرح داده شدند.
غربال
در پست های آینده به توضیح غربال های CS،RT،TF،RP خواهیم پرداخت.

منبع : مبانی و اصول طراحی ماشین . دکتر شمس اله عبداله پور


 

دست نوشت شما روی دیوار ما (۰)

روی دیوار ما یادگاری بنویس
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">